Матеріали до ІУ засідання РМЦ (весняні канікули)

з/п

Перелік питань

Форма представлення

Відповідальний

ЗНЗ

1.

 

Опрацювання програми міжнародного оцінювання PISA: вимірювання природничої грамотності , посібник «PISA : природнича грамотність ».

Практикум 

Гриценко О.В.

 

№67

 

2.

Інформація «Про особливості закінчення навчального року та вивчення курсу географія.»

 

Круглий стіл

 

3.

Анкетування вчителів з метою виявлення труднощів та  проблем.

 

Гриценко О.В.

№67

5.

Презентація особистості вчителя: творчі наробки, участь у семінарах, тренінгах, конкурсах, творчих групах, конкурсах, турнірах.

Творча лабораторія

Усі вчителі

6.

 Огляд новинок періодичних видань, фахових сайтів.

Новини на нашому Сайті вчителів географії і економіки Заводського району м. Запоріжжя

 Повідомлення

Шаповал Н.В.

№ 75

1. Опрацювання програми міжнародного оцінювання PISA: вимірювання природничої грамотності , посібник «PISA : природнича грамотність ».

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ: http://testportal.gov.ua/pisa/ 

Природничі дисципліни

У чому суть?

Учні отримують короткий інформаційний текст (500 знаків) з даними про шкоду куріння: скільки людей помирають від куріння щороку і який рівень смертності від захворювань, спричинених курінням, буде до 2020 року. Також вказано найшкідливіші речовини, які містяться в тютюновому димі.

Які завдання?

До тексту пропонують чотири завдання. Усі вони — тестові. Наприклад, потрібно вибрати із запропонованих варіантів відповіді той, який відповідає на запитання: «Що є функцією легенів?»

Або необхідно вибрати, ризик отримати яку хворобу збільшується в разі куріння: бронхіт, ВІЛ чи вітряну віспу?

В іншому завданні учням розповідають про експеримент з пластиром проти куріння. Школярам потрібно вибрати один з варіантів, як краще провести цей експеримент, у якому беруть участь 100 людей, щоб він був найбільш ефективним.

Також учням потрібно вибрати, який з методів впливу на курців має найбільше шансів допомогти: збільшення вартості цигарок, виготовлення нікотинових пластирів, заборона курити в громадських місцях.

У чому суть?

Учні отримують два невеликі тексти, в яких розповідається про водія автобуса Рея і ситуації, в яких він опиняється.

Які завдання?

До кожного тексту — одне завдання. Наприклад, Рей поставив склянку з напоєм на панель приладів (є схема з напрямком руху). Рей різко натискає на гальма. Потрібно вибрати серед варіантів відповіді: що трапиться з водою у склянці.

В іншій ситуації йдеться про те, що двигун автобуса Рея, як і інших автобусів, забруднює навколишнє середовище. Наведено аргументи прихильників іншого міського транспорту — тролейбусів, які кажуть, що цей транспорт — екологічніший. Потрібно написати, чи мають рацію прихильники використання тролейбусів і чому.

       Результати українських учнів з математики виявились значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку.

      Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA, – читацькій, математичній та природничо-науковій.

      Зокрема, у звіті зробили три основних висновки: Результати українських учнів/студентів нижчі за середні по країнах ОЕСР у всіх трьох галузях.

      Щодо різниці успішності учнів/студентів в Україні порівняно із середніми значеннями по країнах ОЕСР

із читання становить 23 бали,

математики — 39,

а з природничо-наукових дисциплін – 22.

     Ця різниця близька до еквівалента в один рік навчання.

     Показники України порівняно з показниками таких референтних країн, як Естонія, Польща, Угорщина й Білорусь, є нижчими із читання, математики та природничо-наукових дисциплін, які для цих країн є близькими до середніх значень по країнах ОЕСР, натомість Грузія й Молдова мають нижчі, ніж Україна, значення за всіма трьома галузями грамотності.         Українські учні/студенти випереджають учнів Словацької Республіки в галузі читання й природничо-наукових дисциплін, але слабші за них у галузі математики.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2207-yak-vdbuvatimetsya-dosldjennya-pisa-2018

2. Питання «Про особливості закінчення навчального року та вивчення курсу географія.» буде розміщено відповідно актуальній на даний момент інформації в Україні

3. Уроки географії під час карантину (Посилання і рекомендації)

Дистанційне навчання під час карантину: що робити школам, батькам і МОН:  https://nus.org.ua/view/dystantsijne-navchannya-pid-chas-karantynu-plan-dij-dlya-shkil-batkiv-i-mon/

Дистанційне навчання на телебаченні – канал “Рада” та МОН транслюватимуть відеоуроки:https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-po-televizori-kanal-rada-ta-mon-translyuvatymut-videouroky/

Навчання під час КАРАНТИНУ: https://osvita.cv.ua/category/navchannya-pid-chas-karantynu/

  Організація дистанційної роботи під час карантину Онлайн-тести «На Урок»:  https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu

         Для дистанційних завдань і консультацій з географії і природознавства.

Вчитель Гриценко О.В.: всі уроки за календарно-тематичним плануванням 5, 6, 8, 9, 10, 11 класи; посилання для підготовки учнів 11 класів до ЗНО:                      

                                                                     https://drive.google.com/drive/folders/1OccinNBrrWUbfivyScXMxP3gFkv3Hbbh

Рекомендовані Інтернет – ресурси    

1.     http://geografica.net.ua – географічний портал

2.     http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/fizichna_geografija_ukrajini/geoekologichna_situacija_v_ukrajini/39-1-0-562 - опис геоекологічної ситуації в Україні

3.     http://uk.wikipedia.org/wiki - Вікіпедія - вільна енциклопедія

4.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Кислотні_дощі - стаття про кислотні опади

5.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Парниковий_ефект - стаття про парниковий ефект

6.     http://www.menr.gov.ua/ - Міністерство екології і природних ресурсів України

7.     http://osvita.ua/vnz/reports/ecology - освітній портал

8.     http://www.climateinfo.org.ua – інформаційний центр зі зміни клімату

9.     http://greenhouseeffe.at.ua/ - екологічний портал

10.                       http://vk.com/greenpeace_ua - офіційна група Грінпіс в Україні

11.                       http://www.chnpp.gov.ua/ - офіційний сайт Чорнобильської АЕС

12.                       http://shodennik.ua

13.                       http://school.xvatit.com

14.                       Гіпермаркет знань.

15.                       http://klasnaocinka.com.ua

16.                       http://www.osvita.org.ua

17.                       http://ukped.com

18.                       http://uchiteli.com.ua

19.                       http://shkola.ua

20.                       http://teacherjournal.com.ua

21.                       http://www.ednu.kiev.ua

22.                       http://myeducation.com.ua

23.                       http://window.edu.ru

24.                       Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів (Росія).

25.                       http://svitosvit.ua

26.                       http://den-za-dnem.ru

27.                       http://www.intellect-invest.org.ua

28.                       http://znannya.info

29.                       http://www.obrazovanie.by

30.                       http://rg-zigzag.com.ua

31.                       https://sites.google.com/site/ulejconf

32.                       http://adu.by

33.                       http://infourok.ru

34.                       http://timo.com.ua

35.                       Тестування і моніторинг в освіти.

36.                       Географія http://geosite.com.ua

37.                       Географічний портал.

38.                       http://geo2000.nm.ru

39.                       http://worldgeo.ru

40.                       Проект "Всесвітня Географія".

41.                       http://geo.1september.ru

42.                       http://geographer.ru

43.                       Сайт "Географія".

44.                       http://maps.yandex.ru

45.                       Яндекс.Карти.

46.                       http://www.geoman.ru

47.                       Бібліотека та енциклопедія з географії

48.                       http://planetolog.ru

49.                       http://www.rgo.ru

50.                       Російська географічна спільнота.

51.                       http://www.geografia.ru

52.                       Спільнота мандрівників "Географія".

53.                       http://geo2000.nm.ru

54.                       Географічний портал.

55.                       http://geo-tur.narod.ru

56.                       http://www.mirkart.ru

57.                       http://www.flags.ru

58.                       Всі прапори світу.

59.                       http://www.karty.narod.ru

60.                       Тут розміщені, розміщуються або будуть розміщені самі "невловимі" карти у світі.

61.                       http://geo.historic.ru

62.                       Країни світу. Географічний довідник.

63.                       http://www.geoport.ru

64.                       Короткі географічні довідки по країнам світу.

65.                       http://afromberg.narod.ru

66.                       Уроки географії та економіки. Сайт вчителя географії А.Е. Фромберга.

67.                       http://materiki.h18.ru

68.                       http://www.watermap.com.ua

69.                       "У пошуках чистої води" - екологічна подорож.

70.                       http://osvitanet.com.ua

71.                       Навчально-методичний сайт ПрАТ "Інститут передових технологій".