ЗАТВЕРДЖЕНО
                   Директор ЗНЗ   

ІНСТРУКЦІЇ

з охорони праці

Інструкція з безпечних прийомів праці у кабінеті географії

 

І. Загальне положення

Кабінет з географії розташовано в приміщенні учбового класу на третьому поверсі будинку школи. Він розрахований на навчання учнів з предмету географія за допомогою технічних засобів навчання. Кабінет містить 30 учбових місць. З категорії електробезпеки приміщення відноситься до приміщень з достатньою безпекою.

Обладнання кабінету змонтовано відповідно до Правил улаштування електроустановок – ПУЕ.

ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи

1. Вчителю належить перед кожним включенням обладнання візуально оглянути учбові місця, пульт вчителя та інше обладнання, що буде використовуватись на уроці.

2. Впевнитись у відсутності пошкоджень апаратури, з’єднувальних дротів та перевірити наявність заземлення.

3. Перед початком проведення уроку з використанням обладнання кабінету провести короткий інструктаж з учнями з правил користування обладнанням.

ІІІ. Техніка безпеки під час роботи в кабінеті

У період користування обладнанням кабінету слід виконувати такі правила:

1. Учням забороняється самостійно (без присутності вчителя) користуватися обладнанням кабінету.

2. Вчитель повинен слідкувати за виконанням учнями правил безпеки при користуванні обладнанням кабінету.

3. У випадку порушення правил користування необхідно негайно вимкнути обладнання (від’єднати від мережі електроживлення) та вжити необхідні заходи щодо усунення наслідків порушення.

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи в кабінеті

Після закінчення використання обладнання кабінету вчитель повинен:

1. Вимкнути обладнання та від’єднати його від мережі електроживлення.

2. При виявленні пошкоджень, що впливають на подальше використання обладнання, тимчасово припинити його використання та вжити необхідні заходи щодо усунення пошкодження. Вжити заходів щодо несанкціонованого вмикання обладнання сторонніми особами.

V. Дії в небезпечних ситуаціях

У випадку виникнення аварійної ситуації вчитель зобов’язаний негайно вжити необхідні заходи, а саме:

1. При виявленні будь-яких пошкоджень в обладнанні кабінету негайно вимкнути обладнання відключивши його від мережі електроживлення.

2. При ураженні електричним струмом необхідно негайно усунути

дію електричного струму на постраждалого.

3. Якщо виникла зупинка дихання або серцебиття, негайно приступити до закритого масажу серця та здійснити штучне дихання.

4. Негайно викликати шкільного лікаря а при потребі швидку медичну допомогу за телефоном 103. Потерпілого обов’язково доставити до медичного закладу.

5. При виникненні пожежі необхідно негайно вимкнути обладнання відключивши його від мережі електроживлення.

6. Ліквідувати вогонь за допомогою вуглекислотного або порошкового вогнегасника.

7. Вжити заходів щодо евакуації учнів, попередити персонал школи та учнів, за потребою викликати пожежну команду за телефоном1 01.

 

Учитель географії                                                                

 

 

 

 

 

                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                  Директор ЗНЗ   

 

ІНСТРУКЦІЯ

Інструкція з протипожежної безпеки  у кабінеті географії

І. Загальне положення

Усвідомлювати небезпеку і серйозні наслідки пожежі, знати і дотримуватись елементарних правил протипожежної безпеки – обов’язок кожного.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1994 року №508 «Про пожежну безпеку» навчання населення правилам пожежної безпеки є одним з головних напрямків роботи органів пожежної охорони.

ІІ. Обов’язки щодо забезпечення пожежної безпеки

Відповідно до Закону України «Про пожежну безпеку» (ст. 6) громадяни України, зобов’язані:

1. Виконувати правила пожежної безпеки.

2. Забезпечувати приміщення засобами гасіння пожеж і протипожежним інвентарем.

3. Виховувати у дітей обережність у поводженні з вогнем.

 

Не допускається:

Захаращувати шляхи евакуації (коридори, проходи, сходові марші і площадки, тамбури тощо) меблями, обладнанням, та іншім майном.

ІІІ. Заходи пожежної безпеки при експлуатації електрообладнання

Найчастіше пожежі виникають від короткого замикання, перевантаження електромережі, утворення великих перехідних опорів, підключених до мережі і залишених без нагляду електроприладів.

Коротке замикання, тобто зіткнення двох проводів, може статися через порушення їх ізоляції, неправильну ізоляцію стикових місць, механічне пошкодження проводів. Воно може бути викликане несправністю розеток, попаданням води на електропроводку тощо. Пожежа виникає і від перевантаження електромережі. Це може трапитись при одночасному вмиканні в мережу багатьох споживачів струму. Причиною пожежі може бути поганий контакт у з’єднанні проводів. Щоб не допустити пожежі від короткого замикання слід стежити за справністю розеток, оберігати від пошкодження ізоляцію проводів. Не можна зав’язувати дріт вузлами, прибивати цвяхами, або підвішувати на цвяхи. Категорично забороняється замість електричних запобіжників встановлювати «жучки».

Не дозволяється:

застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ;

застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання;

користування пошкодженими розетками, вимикачами та іншими електровиробами;

обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими сильно займистими матеріалами;

використання електроапаратури та приладів в умовах, що не відповідають рекомендаціям підприємств-виробників;

залишення без догляду при виході з приміщення увімкнених в електромережу нагрівальних приладів, обладнання кабінету, телевізора та іншої електроапаратури;

використання вимикачів, розеток, світильників для підвішування сторонніх предметів;

застосування для електромережі радіо та телефонних проводів.

 

IV. Заходи при виникненні пожежі

1. У разі виникнення пожежі негайно вимкнути електрообладнання відключивши його від мережі електроживлення.

2. Ліквідувати вогонь за допомогою вуглекислотного або порошкового вогнегасника.

3. Вжити заходів щодо евакуації учнів, попередити персонал школи та учнів, за потребою викликати пожежну команду за телефоном 101. При цьому назвати точну адресу, своє прізвище, причину виникнення пожежі, поверх, повідомити про наявність людей в зоні пожежі.

4. Ні в якому разі не відчиняти вікна, двері, кватирки – це роздмухує вогонь.

5. Стережіться задимлення не менше, ніж вогню.

6. Якщо не вдалося вибігти з приміщення і немає такої можливості потрібно змочити тканину і прикласти до органів дихання, лягти на підлогу, де немає вогню і чекати пожежників.

 

Учитель                                                                                    

 

Правила роботи  у кабінеті географії

Даний Порядок роботи в кабінеті географії розроблено відповідно до вимог Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року N 601.

І. Загальне положення

Кабінет з географії розташовано в приміщенні учбового класу № 23 на третьому поверху будинку школи. Він розрахований на навчання учнів з предмету географія за допомогою технічних засобів навчання. Кабінет містить 32 учбових місць. Кабінет має комплект технічних засобів навчання: телевізор, DVD – плеєр, діапроектор, тощо.

Наявність технічних засобів навчання, які є електроприладами і живляться від промислової мережі електроживлення напругою 220 В. вимагає від викладача та учнів підтримання порядку роботи в кабінеті та виконання правил охорони праці і протипожежної безпеки.

ІІ. Підготовка кабінету до занять

За 10 – 15 хвилин до початку уроку вчитель готує кабінет до навчального процесу, для чого:

1. Вчитель підбирає потрібний матеріали та посібники з теми уроку (карти, таблиці, сюжетні малюнки, роздатковий матеріал тощо).

2. У разі застосування технічних засобів навчання вчитель проводить їх підготовку до роботи, здійснює візуальний огляд апаратури та обладнання, підключає його до мережі електроживлення, перевіряє працездатність та готує демонстраційні матеріали (відеокасети, компакт диски, діафільми тощо).

3. При роботі з обладнанням кабінету виконуються вимоги інструкції з охорони праці щодо правил користування електроприладами.

ІІІ. Під час занять

При проведенні навчального процесу управління всіма технічними засобами здійснює безпосередньо вчитель. Під час уроку вчитель може використовувати одночасно або за чергою потрібні йому технічні засоби навчання.  За кілька хвилин до закінчення уроку вчитель повинен вимкнути всі технічні засоби та по можливості відключити їх від мережі електроживлення.

IV. По закінченню заняття

По закінченню заняття вчитель вимикає технічні засоби навчання та відключає їх від мережі електроживлення, якщо вони не будуть використовуватися на наступному уроці. Відеокасети та компакт-диски залишати в апаратурі не бажано.

Після закінчення всіх занять вчитель перевіряє працездатність технічних засобів навчання, вимикає їх та відключає від мережі електроживлення.

V. Використання кабінету при відсутності занять

За згодою директора закладу приміщення кабінету може використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів. Кабінет може використовуватися для позакласної і гурткової роботи, методичних занять. При цьому можуть використовуватися технічні засоби навчання. Відповідальність за їх правильну експлуатацію в даному разі покладається на вчителя, що проводить захід або на завідуючу кабінетом, якщо вона бере участь у заходах.

VI. Основні вимоги до учнів під час роботи у кабінеті

Учені мають право:

1. Користуватись будь-якими засобами навчання (підручники, словники, література для читання тощо) з дозволу вчителя. 2. Використовувати технічні засоби навчання у межах їх компетенції.

Учені зобов’язані:

1. Виконувати правила роботи в кабінеті.

2. Виконувати вимоги інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки.

3. Виконувати вказівки вчителя щодо користування технічними засобами навчання

4. Підтримувати чистоту і порядок у кабінеті, виконувати правила особистої гігієни.

5. Підтримувати дисципліну та етику поведінки.

Учням заборонено: 1. Самостійно користуватися технічними засобами навчання.

2. Виносити з кабінету будь-яке майно або обладнання без дозволу вчителя.

Інструкція з охорони праці №__

під час виконання лабораторно-практичних, практичних, графічних робіт

1. Загальні положення

1.1. До роботи в кабінеті ОБЖ, креслення при виконанні лабораторно-практичних, практичних, графічних робіт допускаються особи, які пройшли медичний огляд, відповідне навчання, інструктажі на робочому місці про безпечні методи роботи з охорони праці.

1.2. Небезпека в роботі:

   дрібні порізи гострими інструментами (ніж, шило, ножиці, стружка);

   поранення ніг інструментом, що впав;

   ураження електричним струмом у разі відсутності занулення, заземлення, несправності електропроводки;

   поранення внаслідок неправильного поводження з інструментом (вимірювальним, робочим);

1.3. Щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, дотримуйтеся таких вимог:

   працюйте на справному обладнані, справним інструментом; при виявленні несправностей повідомте про це керівника, вчителя; дотримуйтесь технологічної дисципліни; порядку на робочому місці;

   дбайливо ставтеся до інструменту, матеріалів, обладнання;

— не користуйтеся відкритим вогнем;

   дотримуйтеся вимог особистої гігієни.

1.4. Виконуйте тільки роботу, доручену вчителем.

2. Вимоги безпеки до початку роботи

2.1. Ознайомтесь у кабінеті з написами, плакатами, знаками безпеки, правилами безпечної праці учнів з електромонтажу, моделювання. Вивчіть правила безпечної праці при виконанні практичних робіт, послідовність виконання.

2.2. Приведіть у порядок себе, робоче місце.

2.3. Перевірте справність інструменту, обладнання.

2.4. Розкладіть інструменти, обладнання для виконання практичних робіт у порядку, встановленому вчителем або згідно з інструкційною карткою-завданням з виконання лабораторно-практичної, практичної, графічної роботи.

2.5. На робочому місці не має бути нічого зайвого.

2.6. Не приступайте до виконання завдання, коли що-небудь не зрозуміло.

2.7. Про помічені недоліки, несправності повідомте вчителеві.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт

3.1. Виконуйте роботу в указаній в інструкції послідовності її виконання: ознайомтеся з теоретичним матеріалом роботи; виконуйте всі вказівки інструкції; потім приступайте до виконання практичної роботи.

3.2. Користуйтеся справним інструментом і за призначенням.

3.3. Не допускайте захаращеності робочого місця.

3.4. Не відволікайтеся під час роботи, користуйтеся правильними прийомами роботи.

3.5. Дбайливо ставтеся до обладнання, інструментів, пристроїв, матеріалів.

3.6. Складайте письмовий звіт у робочому зошиті згідно з завданням інструкції виконання лабораторно-практичної роботи.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Матеріали, інструменти, обладнання здайте черговому або вчителеві.

4.2. Перевірте стан інструментів і покладіть їх на місце, встановлене вчителем.

4.3. Приберіть робоче місце, користуючись щіткою.

4.4. Закінчіть виконання письмового звіту і здайте вчителеві.

4.5. Про всі помічені несправності в роботі повідомте вчителеві.

4.6. Приведіть себе в порядок. Вимийте руки й обличчя з милом.

4.7. З кабінету виходьте з дозволу вчителя.

Завідуючий кабінетом _______


Посадові обов'язки вчителя географії

 

Вчитель зобов'язаний:

виконувати Статут школи, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку;

-      забезпечувати умови для засвоєння учнями державної програми на рівні обов'язкових вимог;

-      забезпечувати якісне виконання предмету, використовувати елементи сучасних педагогічних технологій, досягнень педагогічної і психологічної науки;

-      постійно підвищувати свій професійний рівень, фахову і педагогічну майстерність; загальну культуру;

-      дотримуватись педагогічного такту і етики у стосунках з учнями та їхніми батьками, колегами по роботі;

-        сприяти розвиткові здібностей учнів, особистим прикладом утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;

-       слідкувати за дотриманням правил техніки безпеки в кабінеті;

-       дотримуватись вимог охорони праці в закладі, передбачених колективним договором

-       проходити у встановленому порядку періодичні медичні огляди;

.Відповідальність.

. Несе безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів, інвентарю тощо.

. Взаємозв'язки за посадою,

Самостійно складає план роботи кабінету на рік,     узгоджує його з адміністрацією.

План роботи затверджується директором навчально-виховного закладу не пізніше за 5 днів до початку нового навчального року.

Отримує від директора і заступників інформацію нормативно-правового і організаційно методичного характеру.                                                                                                                                              

Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять в його компетенцію, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.

Вчасно повідомляє службу охорони праці, адміністрацією школи про проблеми, що виникають з питань охорони


 

 

З інструкцією ознайомлений(на)
Дата,,______ "________ 200___ р.


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

Наказ №______ директор школи

Від "___ "_____________ 200__р

 

Посадова інструкція завідувача кабінетом географії

 

1 Загальні положення

1.1.          Дана посадова інструкція розроблена на основі інструктивного листа Міністерства освіти і науки України та Положення про організацію охорони праці   і     порядок   розслідування     нещасних   випадків   у навчально-виховних закладах.                                                         *

1.2.          Завідувач кабінету призначається і звільняється з посади директором школи. На період відпустки та тимчасової (понад 2 місяці) непрацездатності завідувача кабінетом, його обов'язки покладаються на іншого педагога або лаборанта кабінету. Тимчасове виконання обов'язків у цьому разі здійснюється на підставі наказу директора школи, виданого з дотриманням вимог законодавства про працю.

1.3.          Завідувач кабінетом повинен мати вищу освіту або середню спеціальну освіту та стаж роботи не менше 3-х років. В окремих випадках, при наявності в штаті лише одного вчителя правознавства, стаж роботи до уваги не береться.

1.4.          Завідувач кабінетом підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.

1.5.          У своїй діяльності завідувач кабінетом керується конституцією України, Законами України "Про загальну середню освіту", "Про охорону праці", "Про пожежну безпеку", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та: іншими нормативними документами Уряду та Міністерства освіти і науки України, Правилами безпеки під час роботи з біології у загальноосвітніх закладах, рішеннями органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання і виховання учнів, адміністративним, трудовим законодавством, Правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони, Статутом школи, трудовою угодою та даною інструкцією, Правилами внутрішнього трудового розпорядку.

1.6.          На завідувача кабінетом поширюється дія даної посадової інструкції.

1.7.          Завідувач кабінетом дотримується у своїй діяльності Конвенції про права ди­тини.

2. Функції завідувача кабінетом

2.1.            Виконує посадові обов'язки, покладені адміністрацією, згідно даної інструкції.

2.2.            Здійснює організаційні заходи, методичну роботу в кабінеті.

2.3.            Забезпечує збереження обладнання, дотримання санітарно-гігієнічних норм, охорони праці.

З, Посадові обов'язки завідувача кабінетом

3.1.            Організовує роботу кабінету, згідно Положення про кабінет правознавства.

3.2.            Завідувач кабінетом виконує такі функціональні обов'язки.

-     координує роботою інших вчителів правознавства школи по обладнанню і оформленню кабінету;

-                  веде паспорт (інвентарну книгу) кабінету, відповідає за збереження матеріально-технічної бази кабінету;

-                  веде облік та списання (разом із заступником директора по АГЧ) непридатного обладнання, приладів та інших засобів відповідно до діючих положень та інструкцій;

 

-      забезпечує збереження обладнання, дотримання санітарно-гігієнічних норм охорони праці;

-      створює картотеки наявного навчального обладнання, літератури, дидактичних засобів;

-      керує і контролює роботою лаборанта, надає йому практичну допомогу;

-      розробляє інструкції з ТБ на основі стандартних;

-      здійснює навчання та інструктаж учнів з охорони праці; проводить вступний інструктаж, первинний, повторний, позаплановий інструктажі з обов'язковою реєстрацією у відповідному журналі;

-      розробляє необхідні заходи щодо виконання діючих правил та інструкцій з охорони праці;

-      складає графік роботи кабінету (уроків, факультативних занять);

-      слідкує за роботою гуртків, факультативних занять у кабінеті.

3.3.      Керує методичною роботою і підготовкою відповідних методичних матеріалів
кабінету.

4. Права

4.1.            Бере участь у розроблені колективного договору, угод з охорони праці.

4.2.            Забороняє використання кабінету не за призначенням, відповідно до ДНАОП 9.2.30-1.05-98 та обладнання, не передбаченого Типовими переліками, на встановлення в кабінеті без дозволу служби охорони праці.

 

 

Рекомендовані Інтернет – ресурси    

1.     http://geografica.net.ua – географічний портал

2.     http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/fizichna_geografija_ukrajini/geoekologichna_situacija_v_ukrajini/39-1-0-562 - опис геоекологічної ситуації в Україні

3.     http://uk.wikipedia.org/wiki - Вікіпедія - вільна енциклопедія

4.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Кислотні_дощі - стаття про кислотні опади

5.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Парниковий_ефект - стаття про парниковий ефект

6.     http://www.menr.gov.ua/ - Міністерство екології і природних ресурсів України

7.     http://osvita.ua/vnz/reports/ecology - освітній портал

8.     http://www.climateinfo.org.ua – інформаційний центр зі зміни клімату

9.     http://greenhouseeffe.at.ua/ - екологічний портал

10.                       http://vk.com/greenpeace_ua - офіційна група Грінпіс в Україні

11.                       http://www.chnpp.gov.ua/ - офіційний сайт Чорнобильської АЕС

12.                       http://shodennik.ua

13.                       http://school.xvatit.com

14.                       Гіпермаркет знань.

15.                       http://klasnaocinka.com.ua

16.                       http://www.osvita.org.ua

17.                       http://ukped.com

18.                       http://uchiteli.com.ua

19.                       http://shkola.ua

20.                       http://teacherjournal.com.ua

21.                       http://www.ednu.kiev.ua

22.                       http://myeducation.com.ua

23.                       http://window.edu.ru

24.                       Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів (Росія).

25.                       http://svitosvit.ua

26.                       http://den-za-dnem.ru

27.                       http://www.intellect-invest.org.ua

28.                       http://znannya.info

29.                       http://www.obrazovanie.by

30.                       http://rg-zigzag.com.ua

31.                       https://sites.google.com/site/ulejconf

32.                       http://adu.by

33.                       http://infourok.ru

34.                       http://timo.com.ua

35.                       Тестування і моніторинг в освіти.

36.                       Географія http://geosite.com.ua

37.                       Географічний портал.

38.                       http://geo2000.nm.ru

39.                       http://worldgeo.ru

40.                       Проект "Всесвітня Географія".

41.                       http://geo.1september.ru

42.                       http://geographer.ru

43.                       Сайт "Географія".

44.                       http://maps.yandex.ru

45.                       Яндекс.Карти.

46.                       http://www.geoman.ru

47.                       Бібліотека та енциклопедія з географії

48.                       http://planetolog.ru

49.                       http://www.rgo.ru

50.                       Російська географічна спільнота.

51.                       http://www.geografia.ru

52.                       Спільнота мандрівників "Географія".

53.                       http://geo2000.nm.ru

54.                       Географічний портал.

55.                       http://geo-tur.narod.ru

56.                       http://www.mirkart.ru

57.                       http://www.flags.ru

58.                       Всі прапори світу.

59.                       http://www.karty.narod.ru

60.                       Тут розміщені, розміщуються або будуть розміщені самі "невловимі" карти у світі.

61.                       http://geo.historic.ru

62.                       Країни світу. Географічний довідник.

63.                       http://www.geoport.ru

64.                       Короткі географічні довідки по країнам світу.

65.                       http://afromberg.narod.ru

66.                       Уроки географії та економіки. Сайт вчителя географії А.Е. Фромберга.

67.                       http://materiki.h18.ru

68.                       http://www.watermap.com.ua

69.                       "У пошуках чистої води" - екологічна подорож.

70.                       http://osvitanet.com.ua

71.                       Навчально-методичний сайт ПрАТ "Інститут передових технологій".